2012 = Tamat

Begitu pantas masa berlalu kan. Sekarang dah masuk 2012. Tahun yang menimbulkan tanda tanya, kontroversi, spekulasi dan obsesi. Benar atau tidak ramalan golongan Mayan itu, bagi saya andaian itu sepatutnya dijadikan perisai untuk melayari kedatangan tahun baru ini. Yerlah, kata dah ada azam baru, jadi inilah masanya untuk memulakan sesuatu bagi merealisasikan azam-azam itu. Buktikan.

2011 meninggalkan banyak kenangan manis kepada saya. Bagaikan menang cabutan bertuah, berganda-ganda. Cukup-cukup bersyukur dan nampaknya jalan sudah dibukakan untuk saya mengembara lebih jauh lagi. Walaupun pada usia 25 tahun baru beroleh semua ini, tapi belum terlambat untuk mengorak serta menggapai sesuatu yang sebelum ini disangkakan mustahil.

Tapi yang pasti, sambutan malam ambang tahun baru kali ini agak menyedihkan. Tidak ke mana-mana seperti sebelum-sebelum ini. Hanya mampu menikmati kemeriahan percikan bunga api dari beranda rumah. Tiada parti, tiada lepak-lepak, tiada pembaziran wang. Mungkinkah satu detik permulaan yang bagus untuk 2012? Hahaha. Mungkin.

Masih belum terlambat untuk membuat senarai azam baru untuk 2012 nih. Tapi nasihat saya, janganlah terkekang dengan senarai tu dan semata-mata nak capai, sampai mengabaikan perkara yang lebih penting dan janganlah sampai nak main kotor. Biarlah kena cara dan usaha yang setimpal, dan yang penting, enjoy dan belajar daripada kesilapan.

Secara peribadi, banyak yang saya nak capai pada tahun ini. Nak travel, memperbaiki bahasa inggeris, ambil kelas piano, jadi lebih stylish, dan yang paling utama, saving.

Congak punya congak, saya yakin boleh laksanakan setiap perkara ini. ;)

HAPPY NEW YEAR semuaa!

No comments: