Expektasi Tinggal Abu

Tadi baru lepas menghiburkan telinga dan mata menonton peserta2 baru AF. Adrenalin yang melonjak sangat berteriak bahawa pasti ada sesuatu dalam edisi musim ini. Terbitlah satu expektasi yang umpama kanak-kanak disajikan dengan show silap mata. Innocent dan bertepuk-tepuk sebab 'ditipu'.

Terlepas pelajar pertama, lantas cuba menghayati persembahan kedua. Hurm. Biasa jerr. Maka bergilirlah si polan dan si polan cuba menakluk pentas dengan aksi2 badut mereka. Why badut? Yerlah, badut pun penghibur kan. Gilir punya gilir, menguap seketika, tamat wayang. Tiada perasaan pada saat itu. Ada secalit kemarahan. 'Tertipu' kerana magis yang ditunggu tiada. Baik tengok bunga api sajaa.

Tanpa berselindung, persembahan budak Sarawak tu jer yang ada nilai. Tona suara checked, tempo checked, penghayatan checked, vokal solid dan segar! Well, saya tak tengok sangat pakej2 tuh. Sekadar bonus jer buat apa. Tapi sapa kesah zaman ni. Yang bakatnya bagus pun tidak dipandang.

Ya. Terlalu awal untuk menilai. Namun bukankah first impression itu asas yang penting? Hurm, well, tengok jerla progress bebudak semua tuh. Walaupun da ada yang tunjuk diva, gedik, angkuh, biarkan, dorang pun manusia. Yang penting, tanak miss tengok protege Erra dalam mentor.

Sekian.

2 comments:

Fanzi Ruji said...

jom ba g MBSA tgk MENTOR nanti.

Fie Omar said...

kalau pergi tu.. ajak sa skali ar! haha