Pengubat Kanser

Lama dah tak jogging. Dulu waktu kat sekolah lagi, boleh kata setiap petang mesti joging. Tambahan pula, time tu masih lagi aktif dalam sukan esp olahraga.

Sedar tak sedar, rasa semakin tua pula sekarang. Walaupun berbeban dengan kerja demi sesuap nasi, sering juga curi masa untuk berjoging. Joging nih bagus untuk melancarkan sistem kardiovaskular dan menguatkan stamina.

Pernahkah anda terfikir joging ini juga adalah salah satu pengubat kanser? Sejujurnya, saya belum meneroka ke tahap itu tapi rasanya jawapan ada pada acara Relay For Life Malaysia 2011 ini.


Wondering what Relay For Life is all about?
Relay For Life events are being held all around the world in different communities, spread out across 22 countries and counting! We’re different in many ways but one thing remains the same. Relay is all about Celebrating lives and spreading the word that even with cancer, there is hope. There is hope for cure and there is hope to survive.

Sudah lama rasanya tak join acara2 larian macam nih. Tiba-tiba terdetik pula nak turut serta coz acara ini untuk charity. Lagipun, boleh berkenalan dengan kawan baru mahupun mangsa kanser sendiri.

Jom kita sapot event nih. Untuk maklumat lanjut, 'like' Facebook Relay For Life Malaysia 2011 atau layari web RELAY FOR LIFE MALAYSIA.

No comments: