RM 0.10 tu banyak ker?

Harga minyak naik lagi! Oh, macam selalu dengar kan?! Memang pun kan. Haha, dulu memang dengar-dengar manja jer bila sentuh topik ni tapi sekarang, boleh tak saya kata "wtf"? Ok fine, saya pakai Shell RON95, sebab yang naik pun RON97 kan. Jujur nak bagitau, actually time mula-mula ambik kreta tu, saya main isi jer minyak RON95 tu. Biasala, da ada kreta baru nak kecoh-kecoh tanya kat sapa2. So, kazen aku cadangkanla guna RON95. Jimat katanya....

Ala, naik 10 sen jer kot. Bekira ker? Well, kepada yang menggunakan RON97, of course saya memahami perasaan anda yang kiranya sedang memberontak sekarang ni kan. Mana lagi nak bayar tol, parking serba-serbi nak beli barang keperluan, cukup jelas kan 10 sen tu boleh mencacatkan mood seketika. Untungla bagi orang-orang yang tinggal kat tempat yang takder tol. Tak menjadi masalah kan? Hehe.

Yang musykilnya, apa kaitan kenaikan minyak ni dengan kes dekat Mesir tu ek? Hurm. Malas nak pening-peningkan kepala la. Apa-apa pun, RON97 secara rasminya da naik RM 2.50 seliter yer. Kenaikan yang keempat kali? Wow, sampai bila nak naik eh? Takder pula turun kan? Buat sesiapa yang merasakan impak dari kenaikan ini, cekalkan hati, go with the flow occay.

Sebelum tu nak gak kongsi carta ni ;
sumber imej dari http://paultan.org

Pelik juga, dalam carta menunjukkan penurunan, tapi harga naik pula? Hurm....

Kesimpulannya, benda-benda macam nila yang datang tak terduga. Kena terima jela yer.

No comments: