Buat Julung Kali

Anda pernah buat medical check up? Pernah la kan! Saya pun pernah juga. Baru sekali kot! Hahaha. Believe it or not, semalam tulah first medical check up yang kira secara rasminya saya pernah buat. Eh, time kecik2 dulu ader ker? Tak hengat pulak. Ni consider selepas akil baligh punya kes lah. Haha.

Dulu time mula-mula masuk kampus, kan kena buat medical check up. So, dengan semangatnya tiap hari mengingatkan diri supaya pegi buat kat Klinik USM tu. Tapi faham2la kan awal kemasukan tu, banyak giler hal nak urus. Turun naik masuk keluar bas tau. Dahlah USM tu berbukit bukau. Canselori pun nunnnn kat atas sana. Perrgggh! Semput jugaaa awal2 tu. Alkesahnya, sampai da habis konvo pun, takdernya saya gi buat medical check up tu! Wakakaka.

Tapi kali ini memang nekad nak buat juga. Ala dekat jer kot nak buat. Kat bandar KK jer. Haha. Lagipun medical check up kali ni amat PENTING untuk saya occay. Demi kerjaya dan masa depan. Huhu. FYI, bulan Mac ni saya nak masuk keja baru daaa. So, sebelum nak dapat offer letter tu kena lulus medical check up dulu. Semalam kebetulan jumpa member keras kat KK. Then pegi lunch sama. Tengah best2 layan makanan time tuh, member pula potong stim dia cakap tak boleh makan sebelum medical check up. Which is true lah. Tapi yang tu kalau kes medical check up yang dia ambik sampel darah segala tu. Fuhhh! Saya dah cuak giler takut tak jadi buat pula harini. Last2 ambik sampel air kencing jer pula. Hehehe.

In a nutshell, nilah medical check up rasmi saya yang pertamaaa! Yeaaah!

TIPS BERGUNA : kalau medical check up tu kata nak ambik sampel darah, maka bersedialah untuk berpuasa 8 jam sebelum melakukannya.sekian.

No comments: